باردو[۱] یا وانت پیکان، یک خودروی وانت ساخت ایران‌خودرو است. پس از تولید خودروی پیکان در ایران به دلیل روند رو به رشد جمعیت و تقاضای واحدهای کشاورزی و دامپروری و نیز تحولات شهرنشینی در آن سال‌ها ضرورت وجود خودروهایی جهت حمل و نقل کالا بیش از پیش احساس می‌گردید که در نهایت منجر به تولید خودروی پیکان وانت (فقط در ایران) شد.

 

Tehran Snapshot 00593.jpg

مشخصات

ابعاد (mm)
    • طول خودرو: سپر تا سپر ۴۳۳۲ mm
    • عرض خودرو از آینه‌های جانبی: طول سپر ۱۶۱۳ mm
    • ارتفاع خودرو: ۱۴۱۹ mm
    • فاصله دو محور: ۲۵۰۲ mm
  • تجهیزات
    • رنگ بدنه: سفید
    • کلاس: وانت
    • نوع برف پاک کن: ساخت شرکت آتی موتور
مشخصات فنی
  • نوع موتور: I.C. Engine- four stroke
  • حجم موتور: ۱۵۹۸و 1700 cc
  • تعداد سیلندر: ۴
  • نسبت تراکم: ۷٫۸:۱
  • قدرت موتور:۸۶ KW @5250rpm
  • حداکثر گشتاور: ۱۰۴ N.m @۳۷۵۰rpm
  • سیستم سوخت رسانی: انژکتوری پاششی MPFI
  • نوع سوخت: بنزین (۸۷ عدد اکتان)
  • تعداد سوپاپ: ۸
  • سیستم احتراق: double ignition coil
  • استاندارد حد آلایندگی:Euro IV
  • سیستم سوخت: انژکتوری
  • شتاب ۱۰۰–۰: ١۶ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ١۶۵ km/h
مصرف بنزین
  • میانگین مصرف خارج شهر: ۸٫۵۳ (لیتر در صد کیلومتر)
  • میانگین مصرف داخل شهر: ۱۲٫۵۴ (لیتر در صد کیلومتر)
  • حد آلایندگی گاز مونوکسید کربن با وجود مبدل کاتالیزوری: ۲٫۲ gr/km
گیربکس
دستی ۵ سرعته (۴ سرعت+عقب)
  • کلاچ:صفحه خشک منفرد
  • گیربکس (جعبه دنده): دستی
  • دیفرانسیل: هیپویید
ظرفیت
  • باک بنزین: ۴۵لیتر
  • روغن موتور (با فیلتر): ۱۰W۴۰
  • دیفرانسیل: ۸۵W90 or EPS۹۰
  • روغن گیربکس: ۱۰W40 or 20W۵۰
  • ظرفیت آب سیستم خنک‌کننده خودرو: ۷٫۲ لیتر
وزن (kg)
  • وزن تقریبی خودرو بدون سرنشین با مخزن سوخت پر و بدون تجهیزات اضافی: ٩١٠ کیلوگرم
  • حداکثر وزن مجاز با سرنشین: ۱۶۲۵ کیلوگرم
  • حداکثر بار خالص روی محور عقب: ۹۳۶ کیلوگرم
  • حداکثر بار خالص روی محور جلو: ۵۷۰ کیلوگرم
سیستم الکتریکی
  • نوع و توان باتری: ۱۲ V 60 Ah
  • ولتاژ: ۱۲ ولت
  • سیستم شارژ: آلترناتور
  • دینام: ۱۴ V 65 A
  • استارت: ۰٫۹ کیلو وات
  • واحد کنترل الکترونیکی: siemese
سیستم فرمان
  • جعبه فرمان: جعبه فرمان نوع F
  • تعداد دور چرخش قفل به قفل فرمان: ۳٫۲±۱٫۵mm
  • قطر دایره چرخش خودرو: ۱۱٫۲m
سیستم ترمز
  • ترمز جلو: دیسکی - هیدرولیک
  • ترمز عقب: کاسه‌ای - هیدرولیک

توقف تولید

تولید این خودرو در فروردین ۹۱ توسط پلیس به دلیل نا امن بودن متوقف شد و برای اولین بار پس از سال‌ها تولید محصولات خانواده پیکان در ایران متوقف شد، بعدها در نیمه دوم ۹۱ پس از نصب ترمز ضد قفل و تغییر در شکل ظاهری در قسمت‌های سپر و بغل دری‌ها و تغیر چراغها به کریستالی به عرصهٔ تولید باز گذشت؛ و در نهایت در اسفند ۹۳ تولید پیکان وانت پس از ۱۰ سال از توقف تولید پیکان سواری متوقف شد و به جای آن وانت آریسان (کاریا) تولید شد.

 

برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر 24 مراجعه کنید.


ماشین داخلی تولید ,خودرو ,سیستم ,وانت ,موتور ,mm ,پس از ,در ایران ,کیلوگرم حداکثر ,میانگین مصرف ,حداکثر بار ,تولید خودروی پیکانمنبع

کامیون

سمند(پارت اخر )

سمند(پارت 2 )

سمند(پارت 1 )

پژو ۲۰۶ (پارت اخر)

پژو ۲۰۶ (پارت 5)

پژو ۲۰۶ (پارت 4)

مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

فروشگاه آنلاین naslebartar دانلود فیلم ایرانی - اخبار سینمای ایران رز موزیک قصه شب کم حرفِ پرفکر ساوومان/آن بزرگوار اسباب بازی دخترانه دی وی دی های استثنایی آموزش دینیونوس معرفی کالا فروشگاهی