توقف تولید

موتور پژو ۲۰۶

با آغاز سال ۱۳۹۱ هجری شمسی و تشدید تحریم‌های بین‌المللی علیه فعالیت‌های هسته‌ای ایران و هم‌زمان شدن این موضوع با مسئله همکاری مشترک جنرال موتورز آمریکا و پژو،[۱۰] زمزمه‌های پایان همکاری چندین ساله پژو و ایران خودرو به وجود آمد و در نهایت در اواخر تابستان همین سال، همکاری پژو و ایران خودرو به‌طور کامل و برای همیشه قطع شد[۱۱] و پژو به ارسال قطعه برای ایران خودرو پایان داد؛ بنابراین تولید تمام مدل‌های پژو ۲۰۶ متوقف شد.[۱۲] پس از توقف تولید این خودرو و شوک خبری ناشی از آن در جامعه، ایران خودرو سعی در تکذیب خبر توقف تولید این خودرو نمود،[۱۳] اما پس از گذشت چند هفته با توجه به آمارهای تولید ماهانه خودرو، عدم تولید این خودرو اثبات شد. توقف ناگهانی تولید پژو ۲۰۶، با عث ایجاد بازار آشفته و در نتیجه افزایش چشمگیر قیمت این خودرو تا بیش از دو برابر شد. همچنین همزمانی توقف تولید این خودرو با بحران اقتصادی ایران خودرو و تورم بسیار زیاد ایجاد شده در جامعه، باعث کاهش چشمگیر تولیدات ایران خودرو گشت.

تولید ۲۰۶ و ۲۰۷آی ایرانی

پس از اینکه تولید پژو ۲۰۶ متوقف شد، ایران خودرو برای کاهش ضرر ناشی از توقف ناگهانی تولید این خودرو و همچنین پاسخ به عطش بازار، دست به تولید پژو ۲۰۶ ایرانی، بدون نظارت و اجازه و لیسانس پژوی فرانسه زد.[۱۴] در این خودرو تمامی قطعاتی که تحت نظر و لیسانس پژوی فرانسه تولید یا از سوی پژو برای تولید ۲۰۶ تأمین می‌شد، با نمونه‌های ساخت داخل یا کشورهای شرق آسیا تعویض شد. حتی برخی از سیستم‌های این خودرو که دارای انحصار ساخت توسط پژو بود، از روی این خودرو حذف گردید به گونه‌ای که خودروی جدید فقط در ظاهر با ۲۰۶های قبلی شباهت داشته و بسیاری از توانایی‌های اصلی آن عملاً وجود ندارد، به عنوان نمونه می‌توان از تغییر صفحه نمایش چند منظوره خودرو به نوع بزرگتر (ولی با امکانات بسیار کمتر) به جای صفحه نمایش هوشمند متداول تک خطی، استفاده از پشت کیلومتر رانا در نمونه‌های تولیدی اسفند ۱۳۹۱ تا فروردین ۱۳۹۲ و بهره‌گیری از قطعات ایربگ ایرانی و چینی و ترمز ای بی اس کره‌ای اشاره نمود همچنین این خودرو به هیچ عنوان امکان استفاده از کروز کنترل‌های متداول خانواده خودروهای پژو را ندارد. همچنین قبل از توقف تولید پژو ۲۰۶، ایران خودرو از رانا به عنوان جانشین پژو ۲۰۶ یاد کرده بود که با توقف تولید پیش از موعد ۲۰۶، رانا زودتر به بازار ارائه شد[۱۵]. همچنین در زمستان سال ۱۳۹۴، خبری مبنی بر داخلی‌سازی پژو ۲۰۷ آی بر روی خروجی خبرگزاری‌ها مخابره شد و بعداً در اسفند همان سال نمونه‌ای از این خودرو در نمایشگاه توانمندی‌های صنعت خودرو رونمایی شد[۱۶] و خیلی زود، در فروردین ۱۳۹۵ پیش فروش آن برای تحویل از مرداد ماه همان سال آغاز گشت،[۱۷] اما تحویل اولین سری از آن تا دی ماه همان سال به طول انجامید.[۱۸] بنا بر اظهارات مدیر عامل وقت ایران خودرو، تولید ۲۰۷آی جدید کاملاً مستقل از پژو بوده و مانند تولید ۲۰۶های ایرانی، از قطعات ساخت داخل و جنوب شرق آسیا و بدون نظارت و لیسانس پژو در تولید این خودرو استفاده شده‌است.[۱۹] این خودرو نیز، مانند پژو ۲۰۶ ایرانی از سیستم برق ایران خودرو موسوم به اکو مکس بهره می‌برد که محدودیت‌های بسیار زیادی نسبت به ۲۰۷ آی‌های اصلی دارد. قطعات دارای انحصار تولید از سمت پژو از روی این خودرو حذف گردید؛ به شکلی که این خودرو فقط در ظاهر با ۲۰۷آی‌های اصلی مشترک بود. همچنین در قسمت چراغ‌ها، فرمان و ایربگ و مالتی مدیا که شرکت قادر به کپی کردن قطعات با کیفیت و ظاهر اصلی نبود، با قطعاتی با طرح متفاوت از ۲۰۷آی اصلی جایگزین گشت.

۲۰ نکته راجب پژو ۲۰۶ که نمی‌دانستید

پژو ۲۰۶ که محصول سال ۱۹۹۷ فرانسه و یکی از پرفروش‌ترین خودروهای پژو می‌باشد، این خودرو مجهز به سیستم مالتی پلکس است که در این سامانه، کلیه دستوراتی که راننده صادر می‌کند، به یک واحد مرکزی الکترونیکی (BSI) ارسال و از آن جا، فرمان لازم برای عملگر مربوطه صادر می‌شود. در حال حاضر از شبکه مالتی‌پلکس روی خودروهایی نظیر سمند و سورن نیز به جای دسته‌سیم معمولی استفاده می‌شود. این سیستم در اواخر دهه ۱۹۸۰ توسط شرکت آلمانی بوش ابداع شد. برای فعال کردن این آپشن‌ها نیاز به تغییرات در bsi خودرو پژو ۲۰۶ می‌باشد و لازم است ذکر شود در خودروهایی که سال تولید آنها قبل از ۹۳ می‌باشد زیرا برای سال‌های بالاتر امکان تغییر با توجه به تغییر نوع سیم کشی میسر نیست.

  • هشدار سرعت، با قابلیت انتخاب سرعت مورد نظر به منظور هشدار به راننده مبنی بر تخطی از سرعت تعیین‌شده. توسط دستگاه عیب‌یاب می‌توان هشدار مربوط به سرعت را در خودرو فعال کرد
  • روشن شدن خودکار فلاشر در زمان ترمز شدید در هنگام ترمزهای ناگهانی و شدید
  • روشن شدن نور بالا و نور پایین به صورت هم‌زمان در هنگام استفاده از نور بالای دائم
  • قفل شدن خودکار قفل درها با افزایش سرعت به بیش از ۱۰ کیلومتر در ساعت
  • قفل شدن خودکار درها در صورتی که بعد از باز کردن قفل مرکزی، به مدت ۳۰ ثانیه هیچ‌یک از درها باز نشود
  • روشن ماندان چراغ‌های جلو به مدت ۳۰ ثانیه پس از خاموش کردن خودرو (چراغ همراهی)
  • تهویه مطبوع خودکار (غیر از تیپ دو و تیپ‌های پایین ۲۰۶ اس‌دی)
  • جلوگیری از آسیب به تیغه‌های برف‌پاک‌کن
  • برف‌پاک کن هوشمند حساس به سرعت
  • روشن شدن خودکار برف‌پاک‌کن عقب در زمان استفاده از دنده عقب
  • استفاده از شیشه بالابرها و آیینه‌های برقی به مدت ۴۵ ثانیه و برف پاک کن‌ها تا ۶۰ ثانیه بعد از خاموش کردن خودرو
  • استفاده از سیستم صوتی تا ۳۰ دقیقه بعد از خاموش شدن خودرو
  • امکان انتخاب قطر چرخ
  • یافتن خودرو در پارکینگ‌ها (با فشردن کلید قفل بر روی سوئیچ)
  • ضد سرقت بودن رادیو پخش
  • روشن ماندن چراغ سقف
  • فعال شدن هشدار درها
  • بی‌صدا کردن رادیو پخش که با نگه داشتن دکمه‌های بالا و پائین ضبط صورت می‌گیرد
  • نصب چراغ داخل جعبه داشبورد و چراغ مطالعه روی سقف، تنها به تهیه و نصب کلید و چراغ بدون نیاز به معرفی، قابل راه اندازی است. سوکت‌های مربوط به این سیستم‌ها پشت کنسول وسط در مدل‌های با تهویه مطبوع اتوماتیک موجود است و پشت کنسول وسط زیر چراغ سقف جا سازی شده‌است.
  • سخت‌افزارهای دیگر کامپیوتر سفر، ره‌یاب، حسگر نور و باران، شیشه‌شوی چراغ‌های جلو، کروز کنترل ساده و لیمیتردار نیز بر روی خانواده پژو ۲۰۶ قابل نصب است.
برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر 24مراجعه کنید

ماشین داخلی خودرو ,پژو ,تولید ,۲۰۶ ,شدن ,توقف ,این خودرو ,پژو ۲۰۶ ,ایران خودرو ,استفاده از ,تولید این ,توقف ناگهانی تولیدمنبع

کامیون

سمند(پارت اخر )

سمند(پارت 2 )

سمند(پارت 1 )

پژو ۲۰۶ (پارت اخر)

پژو ۲۰۶ (پارت 5)

پژو ۲۰۶ (پارت 4)

مشخصات

آخرین جستجو ها

لوازم یدکی بیل مکانیکی 220 ارزان پرده بازار منبع تحت فشار معرفی کالا فروشگاهی تاریخ مه آلود Arak Hack یکم بیشتر بمون همه چی موجوده فروش انواع قطعات هپکو وبلاگ تخصصی فیلم و سریال