مدلهای مونتاژ ایران

زانتیا از سال ۲۰۰۱ (۱۳۸۰) تا سال ۲۰۱۰ (۱۳۸۹) در ایران در چهار مدل مختلف تولید گردید:

  • زانتیا 00 Superlux: این مدل بر مبنای مدل 1.8i16V SX مدل فرانسوی با حذف تجهیزاتی مانند سقف بازشو، بال عقب، فلاپ‌های هم رنگ بدنه، رینگ‌های آلومینیومی و حذف تعدادی سنسورهای هشدار دهنده الکترونیکی خودرو و تغییر سیستم صوتی ماشین تولید گردید.
  • زانتیا 2000 X: این مدل بر مبنای مدل 2.0i16V SX مدل فرانسوی با حذف تجهیزاتی مانند ایربگ سرنشین جلو و ایربگ‌های جانبی، سقف بازشو، بال عقب، فلاپ‌های هم رنگ بدنه، مه‌شکن‌های جلو و حذف تعدادی سنسورهای هشدار دهنده الکترونیکی خودرو و تغییر سیستم صوتی ماشین تولید گردید.
  • زانتیا 2000 SX: این مدل بر مبنای مدل 2.0i16V SX مدل فرانسوی با حذف تجهیزاتی مانند ایربگ‌های جانبی، سقف بازشو، بال عقب، فلاپ‌های هم رنگ بدنه و حذف تعدادی سنسورهای هشدار دهنده الکترونیکی خودرو و تغییر سیستم صوتی ماشین تولید گردید.
  • زانتیا Facelift یا زانتیا ۲: زانتیا فیس لیفت از نظر موتور و گیربکس و تجهیزات همانند مدل SX 2000 بود با این تفاوت که قسمت جلو و همچنین سپر عقب خودرو توسط طراحان کمپانی سایپا دچار تغییرات ظاهری گردیده و خودرو به اصطلاح فیس لیفت شده بود.

تمامی مدل‌های تولیدی ایران فقط با گیربکس پنج دنده دستی و در یک نوع بدنه پنج در لیفت بک تولید شدند.

مدلهای مونتاژ چین

این خودرو غیر از فرانسه برای کاهش میزان عوارض واردات خودرو به چین در اواسط دهه ۹۰ میلادی به تعداد بسیار محدود بین سال‌های ۱۹۹۶ و ۱۹۹۷ به‌صورت نمونه‌های نیمه تولید شده (CKD) از خط تولید رن فرانسه به چین فرستاده و در خط تولید کمپانی فنگشن-سیتروئن کمپانی که با سرمایه گذاری مشترگ گروه پی اس آ و دانگ فنگ در شهر هویژو از استان گوانگدونگ چین تاسیس شده بود مراحل نهائی مونتاژ آن‌ها در کنار سیتروئن ایکس ام و تحت نام مشترک سیتروئن ایکس‌ام انجام گرفت. تولید نمونه های (CKD) زانتیا و ایکس ام در چین مصادف بود با تغییرات در قانون واردات خودرو به چین بود به این صورت که خودروهای (CKD) را نیز جزو خودروهای وارداتی و عوارض آنها را نیز همانند خودروهای وارداتی محاسبه میکرد. پس از تغییر قانون واردات خودرو به چین مسئولین پی اس آ و دانگ فنگ یا باید تصمیم بر تولید کامل زانتیا و ایکس ام در چین برای معافیتهای مالیاتی بعدی میگرفتند و یا باید با بستن کمپانی تازه تاسیس فنگشن-سیتروئن این دو مدل را بصورت خودرو کامل وارداتی از مدلهای تولید فرانسه به بازار چین وارد میکردند که در نهایت راه دوم را انتخاب کرده و برای سال ۱۹۹۷ به بعد زانتیا و ایکس ام بصورت خودرو وارداتی کامل از خط تولید فرانسه به بازار چین عرضه شدند.

 

سیتروئن زانتیا استیشن فاز دو (۱۹۹۸–۲۰۰۲)
زانتیا در حداقل ارتفاع

سیتروئن زانتیا (به فرانسوی: Citroën Xantia) نام خودرو خانوادگی است که بین سال‌های ۱۹۹۳ تا ۲۰۰۲ توسط کمپانی سیتروئن در دو نوع اتاق پنج در لیفت بک و استیشن تولید شد. مدل‌های پنج در لیفت بک بین سال‌های ۱۹۹۳ تا ۲۰۰۱ در خط تولید سیتروئن در شهر رن فرانسه تولید و مدل‌های استیشن بین سال‌های ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۲ در خط تولید کمپانی هولیز (Heuliez) در شهر سوریز فرانسه تولید گردید. سیتروئن زانتیا در دو فاز جداگانه تولید گردید. فاز اول بین سال‌های ۱۹۹۳ تا ۱۹۹۷ تولید گردید و در سال ۱۹۹۸ فاز دوم این مدل که دچار تغییراتی مانند فیس لیفت در ظاهر و تغییرات در سیستم‌های برقی، ایمنی و تجهیزات داخلی و موتور و گیربکس‌های قابل انتخاب گردیده بود جایگزین مدل‌های فاز یک گردید و تولید این مدل تا سال ۲۰۰۲ ادامه یافت. مدل پنج در لیفت بک علاوه بر فرانسه به تعداد محدود در سال‌های ۱۹۹۶ و ۱۹۹۷ در چین توسط کمپانی فنگشن-سیتروئن نیز مونتاژ گردید. پس از توقف تولید این خودرو در فرانسه، شرکت سایپا در خط تولید تهران بین سال‌های از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۰ اقدام به تولید و عرضه این خودرو برای بازار داخلی ایران نمود. بدنه سیتروئن زانتیا توسط دانیل آبرامسون در کمپانی برتونه ایتالیا طراحی گردید. طراحی داخلی این مدل نیز توسط برتونه انجام گرفت. این خودرو با دو نوع بدنه پنج در لیفت بک و استیشن تولید گردید. موتورها و سیستم انتقال نیرو در نظر گرفته شده برای زانتیا همان موتورهای مشترک در گروه پی اس آ از ۱٫۶ لیتری چهار سیلندر خطی تا ۲٫۹ لیتری شش سیلندر وی شکل بنزینی و همچنین از ۱٫۹ لیتری دیزلی تنفس معمولی تا ۲٫۱ توربو دیزل بودند. در این مدل انتقال نیرو به چرخهای جلو از طریق گیربکس‌های ۵ دنده دستی گروه پی اس آ و گیربکس‌های اتوماتیک ساخت کمپانی ZF آلمان و همچنین گیربکس اتوماتیک AL4 طراحی و ساخته مشترک گروه پی اس آ و رنو استفاده شد. در این مدل همانند دیگر سیتروئن‌های متوسط و بزرگ در آن دوران از سیستم تعلیق هیدروپنوماتیک معروف سیتروئن استفاده گردید ولی به غیر از سیستم تعلیق هیدروپنوماتیک در برخی مدل‌های زانتیا از نسل دوم سیستم تعلیق هیدراکتیو نیز استفاده شد که نسل جدید الکترونیک کنترل از سیستم تعلیق هیدروپنوماتیک بودند و بر روی این مدل‌ها امکان سفارش محور عقب فرمان پذیر با میزان فرمان پذیری ۳ درجه نیز وجود داشت. در مدل‌های تولید ایران حق انتخاب بسیار محدود بود. بدنه فقط به صورت پنج در لیفت بک و موتورها فقط دو نوع ۱٫۸ و ۲٫۰ لیتر بنزینی و تنها گزینه انتقال نیرو گیربکس ۵ دنده دستی.

سیتروئن زانتیا در ایران

 

برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر 24 مراجعه کنید.

 

 

 

 


ماشین داخلی تولید ,زانتیا ,مدل ,خودرو ,سیتروئن ,گردید ,تولید گردید ,این مدل ,خط تولید ,سیتروئن زانتیا ,در لیفت ,تولید گردید زانتیا ,صوتی ماشین تولید ,سیستم تعلیق هیدروپنوماتیک ,ماشین تولید گردیدمنبع

کامیون

سمند(پارت اخر )

سمند(پارت 2 )

سمند(پارت 1 )

پژو ۲۰۶ (پارت اخر)

پژو ۲۰۶ (پارت 5)

پژو ۲۰۶ (پارت 4)

مشخصات

آخرین جستجو ها

فروش بهترین قطعات دامپتراک HD785 تو بهترین خرید رو از ما داشته باش Felipeha30 CaNt هر چی که بخوای فردا تعطیله؟ سرزمین خوب مطلب خوب حجت الاسلام مجتبی مظلومی مراغه ای best-sites معرفی کالا فروشگاهی سرگرم شو